روز جهانی چپ دست ها چه روزی است | روز چپ دست ها مبارک 2017 :: جدیدترین اخبار روز

روز جهانی چپ دست ها چه روزی است | روز چپ دست ها مبارک 2017

روز جهانی چپ دست ها چه روزی است | روز چپ دست ها مبارک 96

در این مطلب اس ام اس تبریک و تاریخ روز جهانی چپ دستها در سایت بلاگ نیوز قرار داده میشود.

 روز جهانی چپ دست ها 2017 |  روز چپ دست ها مبارک 96

روز جهانی چپ دست ها چه روزی است

2017-08-11

چپ دستها به نشانه اعتراض به امکانات و ابزارهایی که فقط مخصوص راست دست هاست یک روز را تقویم جهانی به اسم چپ دست ها نام گزاری کرده اند. در این پست از سایت استار 98 تاریخ روز جهانی چپ دست ها در تاریخ میلادی و شمسی قرار داده می شود.

تاریخ روز چپ دست ها

روز جهانی چپ دست ها در تقویم میلادی روز ۱۳ اوت مصادف با 22 مرداد ماه می باشد. اسم این روز در سال ۱۹۷۶ میلادی مصادف با ۱۳۵۵ شمسی پیشنهاد شد و به تصویب رسید.

فلسفه روز جهانی چپ دست

علت نام گذاری روز چپ دستها، اعتراض از اینکه که همه ابزارها و امکانات برای راست دست ها ساخته شده اند( مانند صندلی های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون های راهنمایی رانندگی، میزهای پر کردن فرم در بانک ها و اداره ها و...) و چپ دست ها را مجبور به کاربرد از دست راست می کنند.

همچنین یکی از هدف های این روز پیکار با باورهای خرافاتی درباره چپ دست هاست.چپ‌دستی به معنای گرایش طبیعی افراد در به‌کارگیری از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و به‌ویژه نوشتن است.

پژوهش های گوناگون نشان می‌دهد که در جامعه های گوناگون، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌ دست و دیگران چپ‌دست هستند. درصد بسیار کمی نیز توانایی به کار بردن هر دو دست را دارند.پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به تازگی ژنی را کشف کرده اند که گمان می رود فاکتور بروز چپ‌دستی است.

اس ام اس تبریک روز جهانی چپ دست ها

چپ دست ها در رویارویی با هیجانات بهتر از همتایان راست دست خود هستند، به این دلیل به طور ذاتی در بازیهای ویدئویی عملکرد خوبی دارند.

مردان چپ دستی که وارد دانشگاه می شوند به طور متوسط ۱۵ درصد از همتایان راست دست خود و درصورت فارغ التحصیلی ۲۶ درصد ثروتمندتر می باشند.
خوشحالم که چپ دستم
روز جهانی چپ دست ها مبارک

فقط ۵۰ درصد افراد چپ دست از دست چپ خود برای کنترل ماوس استفاده می کنند.
همچنین ۶۸ درصد آنها هنگام استفاده از قیچی از دست راست خود استفاده می کنند و ۷۴ درصد هم سر سفره چاقو را با دست راست خود می گیرند.
روز جهانی چپ دست ها مبارک

افراد چپ دست خلاق تر از افراد راست دست هستند.
روز جهانی چپ دست ها مبارک

  • mohsen foroughi
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جدیدترین اخبار روز

جدیدترین اخبار روز,دانلود اهنگ با لینک مستقیم,دانلود فیلم,بیوگرافی,مطالب جالب

جدیدترین اخبار روز,دانلود اهنگ با لینک مستقیم,دانلود فیلم,بیوگرافی,مطالب جالب
Designed By